Velkommen til WITHbakerikaffe BLOGG!

Velkommen til bloggen! Her kan du følge veien frem til
WITH brød & kaffe åpner! Og litt etterpå...

fredag 13. mai 2011

Vet du hva Vestfold har å by på?

Jeg har begynt på runden hvor jeg besøker lokalprodusenter i Vestfold, og det må jeg si... som urban cafegjenger som sjelden ser levende kuer... Dette er moro. Imponerende og lærerikt. Kun kort kjøretur fra Tønsberg sentrum ligger Klavenes gård som er en av flere Vestfold salat produsenter.  Lekkert å se, og et realt innblikk i hvor salaten kommer fra.


Videre gikk turen til Kjær gartneri. Økologiske agurker og tomater. Innen jeg rakk frem var det tomt for batteri på kamera (grrr..), så tomat-bilder ble det først når jeg kom hjem. Som dere ser fikk jeg med en god porsjon, så vi har hatt tomat+agurk fest her i dag. 



De små agurkene var en fryd. Søte, nøtteaktig smak høstet rett fra agurkplanten og inn i munn. Mmm.

3 kommentarer:

  1. Du har kommet til startstreken i forhold til hva Vesfold har å by på, og jeg regner med at det du har sett og smakt, frister til å gå videre. Regjeringens mål er at det skal være 15% økologisk produksjon og forbruk innen 2020.
    Det kan være lurt å utfordre både Fylkesmannen i Vestfold, Vestfold fylkeskommune og Tønsberg kommune til å kjøpe inn bakervarer som er økologiske og kortreiste til sine kantiner.
    Fylkeshuset i Vestfold er i tillegg Mijøfyrtårnsertifisert,og rådhuset i Tønsberg er i gang.

    SvarSlett
  2. Jeg har lyst til å abonnere på "Withs brødkurv", og tror det er mange hoteller, bedriftskantiner, barnehager og sykehjem som tenker som meg. En god ide kanskje?

    SvarSlett
  3. WITHs brødkurv må på banen og jeg tenker gripe tak i det kort tid etter åpning! Tror det er en GOD ide!

    SvarSlett