Velkommen til WITHbakerikaffe BLOGG!

Velkommen til bloggen! Her kan du følge veien frem til
WITH brød & kaffe åpner! Og litt etterpå...

søndag 8. mai 2011

Åssen går det da? Jo takk, helt vilt.

Søndag kveld. Huset sover. Oppsummerer de siste 48 timene som fotball-cup, konfirmajon, 4 timers biltur, vinklubb med innflytterdamene, 7biter sushi, 2 flasker sprudlende prosecco... alt for lite kaffe, og en ganske så konstant SKULLE-BURDE følelse. Ikke uten grunn at VG har laget reklamen " Helga er ikke bare burde-burde"...

Heldigvis. Min favoritt dag MANDAG, deilige mandag, nærmer seg om 25 minutter. Jeg har store planer om å organisere dagene mine slik at jeg får gjort mye, fort, effektivt fra i morra av. Starte med å stå tidlig opp. Ikke slik jeg pleier med å ta på morgenkåpe og ullsokker, la være å ta vann i ansiktet før kl 1036 (et sekund før jeg hiver tre unger i bilen og rekker såvidt å levere dem til lunch i barnehagen)... Nei, det vil jeg ikke finne på i morra. Da er jeg, den nye utgaven av meg selv mer sånn som spretter opp før ungene, dusjer, spiser frokost mens jeg gløtter over avisen, står klar med matboksene før  halvåtte. Den nye meg har lagt frem garderoben til hele familien kvelden før, og sjekket at vi har brød til frokosten (surprise).

Eller... å organisere seg selv tidlig, effektivt, lurt og med kjappe resultat fremstår litt som å gå skulle gå ned 3 kg fra en henter frem bunaden opp fra kjelleren til den skal på... ca en time etter. Altså umulig.
Meeeen, over til helt vilt følelsen.

Gjøremålslista som ligger lagret på skrivebordet på denne maskinen ser slik ut:


Bestille utstyr til bakeprod.
Høre med Fredrik om utstyr/ sjekk mailforslagene hans
Bestille kaffemaskin
Følge opp rørlegger, ventilasjon
Skrive kontrakt på leie
NKF, avklaringer
Levere fargekart til Anita
Nor Engros
Følge opp kopper, tekst med mer til Anita
Bestille stoler til lokalet
Snakke med arkitekt Karlsen
Styremøtet, planlegge forberede før onsdag
Nettverksmøte, forberede
Skrive ferdig kontraktene
Opprette facebook profil
Følge opp Fylkesmann med en mail
Tl.- bedriftsabb.
Forberede Miljøfyrtårnmøtet
Næringsforeningen
Mail til familie-medl.
Gå gjennom fargeboka for gjøremål
Snakke med entrepenør/ Søby om graving
Kontakte Kvelde Mel, Vestfold salat, Gjennestad
Sjekke syltetøy lev., saft
Konsumgruppen, innmelding
NHO, bedriftsinnmelding
OTP
Lage eksempel på turnus
Budsjett opp mot brødbil
Anticimex
Tekst til kopper/ poser til blogg
Infotekst på 5-6 linjer som går igjen i materialet.

Så ja ganske vilt. MYE. Utrolig moro, krevende, spennende 24-7. 
Men hvor skal jeg få tiden fra akkurat nå?
Filofaxen viser ingen planer i morra. Yes. Får stupe i seng, skal jeg lykkes med gjøremålsplanen.
Natta!




2 kommentarer:

  1. UTROLIG bra skrevet unge dame!!! I Like!!!....fengende og morsomt! Sees plutselig ;-)

    SvarSlett
  2. Foreslår at du dropper det med saft og syltetøy. Det kan du kanskje ta etter 17. mai. Med andre ord; For meg høres det ut til å være i MESTE LAGET - men jeg er jo 58 år og forstår det kanskje ikke.
    Du lever nok etter at "Arbeid er verdens gull" - eller noe sånt. "Arbeid adler mannen" var det kanskje. Og du som er kvinne da. Ikke rart det blir mye.

    SvarSlett