Velkommen til WITHbakerikaffe BLOGG!

Velkommen til bloggen! Her kan du følge veien frem til
WITH brød & kaffe åpner! Og litt etterpå...

fredag 13. mai 2011

Griser og høner i dag, fredag!

Kl.09 kjørte jeg (etter en liten bomtur) inn på det vakre tunet til Grøstad gris gården. 
Inn på kaffe og spennende mat-prat med ekteparet som driver gården. 
Inspirert og klokere på kjøtt-produksjon dro jeg videre etter jakt på tøffe grisebilder... 



Grisene på Grøstad ville ikke være fotomodeller i dag.

Men hønene på Såndåker Glade Høner stilte villig opp...
Etter å ha kjørt langt og lenger enn langt, grus, bratte bakker " jeg holder deg på tråden til jeg er fremme"... Kom jeg i mål på Sandåker i Sande.

Kaffen ble servert i høne-krus :)

Marta tok ansvar for å samtale med hønene, mens jeg hadde møte med Tone som driver hønehuset.


In action.. Ferskt egg hentes ut, og jeg fikk med meg en pakke egg klekket i dag. Det er stilig.
200 glade høner ute og inne. Og at de lever opp til bedriftsnavnet føler jeg meg overbevist om. 
Virkelig glade høner. Glade egg venter meg til frokost i morra, og bacon fra glade griser. Det er bare å komme seg i seng og glede seg til frokosten! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar