Velkommen til WITHbakerikaffe BLOGG!

Velkommen til bloggen! Her kan du følge veien frem til
WITH brød & kaffe åpner! Og litt etterpå...

lørdag 21. mai 2011

Noen dager er "litt i overkant" svaret.


Mac har noen morsomme funksjoner.. Som å ta bilder av seg selv med forskjellige effekter. Sitter her og "kvikker" opp meg selv litt med denne festlige effekten.. Eller kanskje ikke?! Men bildene er hærlig absurde, og stemmer godt overens med følelesen i dag. Noen dager er oppstart av WITH ganske absurd. Møtet med rørleggeren i lokalet i dag oppsummerer det hele... "Det er godt du ikke visste hva du bega deg utpå før du begynte" sa rørleggeren.. Lyste jeg "dette er i overkant" så lang vei?? 

Han traff ganske godt akkurat i dag. Mitt første møte i dag kl. 11 var på Norges Kreative Fagskole. Jeg skulle gi tilbakemeldinger til studentene på kaffekort og plakater som de har laget som skoleoppgave. Generelt har de siste dagene vært "logo-frustrerte". Hvilket uttrykk skal stedet ha, full av tvil. 
"Alle" mener noe om retning og valg, og det er vanskelig å kjenne etter hva jeg selv mener. Og det er så utvilsomt på tide 1 uke før kopper og brødposer skal leveres til trykk.. Så det er virkelig ikke tid til disse rundene som jeg drar ut i det uendelige... Men det må kjennes RETT!

Etter møtet på NKF og ca 10 individuelle tilbakemeldinger til studentene, kjørte jeg i full fart til lokalet og møtte denne klarsynte rørleggeren. 5 nye vasker, 1 toalett, rør til kaffemaskin, tegninger og befaring vell blåst. Venter spent på pristilbud. Ja, for det er jo ikke bare en ku som er løs. Oppi det hele med logo, ansettelser, leverandører, interiør, håndverkere, produkter, meny... mm...mm...mm... så er det utvilsom et BUDSJETT som skal gå ihop.
Og der ligger min frustrert følelse ganske godt i magen og murrer i dag. Kan jeg åpne og invitere gjestene til å ta med medbrakte stoler og kaffekopper?? Så lenge kaffemskin og bakerovnen er oppe og nikker er jo mye gjort... Eller? 

Hmmm.. siste møte i dag var om prisfordeling på investeringene i lokalet med gårdeier og min styreleder tilstede. God stemning, og to be continued! 


Så bar turen hjem til taco-ingredienser som ingen orket sette i sving, så middagen ble brødskive med gulost og rabarbrapai fra 17mai. Den hadde heldigvis holdt seg godt. I morra blir det kvinnegrunder messe på Villa Møllebakken, og det gleder jeg meg til. Trenger litt inspirasjon fra andre kvinner som lykkes. Må komme ut av denne frustrert-følelsen og over i " det kommer ordna seg, det gjør vell all ting. Kommer løsa seg" tralalala...


5 kommentarer:

  1. "Fra og med et visst punkt er det ingen vei tilbake. Det punktet må nås". Franz Kafka f. 1883 - d. 1924. Tyskspråklig jødisk forfatter. Han skrev blant annet "Prosessen" og "Forvandlingen". Et annet sitat fra Kafka: "Den sanne motstander utløser et grenseløst mot i deg".

    SvarSlett
  2. Grenseløst mot er på plass! Heldigvis. Takk for gode sitat, god trøst og styrke.

    SvarSlett
  3. "Det vil helst gå bra, hva er det verste som kan skje.. ?" Det sa alltid min farmor til meg!
    Dette blir nok bra!
    Gleder meg til å besøke deg når den tid kommer!
    :-)

    SvarSlett
  4. Og som jeg ALLTID sier....." Det ordner seg for snille piker"....og KJERSTI....DU er definitivt en av de!!! Ingen grunn til bekymring!!! Si i fra om det er noe jeg kan hjelpe med!!!! Klemklem og god søndag til deg og dine!!!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for at dere har trua! GODT å høre!

    SvarSlett