Velkommen til WITHbakerikaffe BLOGG!

Velkommen til bloggen! Her kan du følge veien frem til
WITH brød & kaffe åpner! Og litt etterpå...

søndag 3. april 2011

Søndag- den store brødbil dagen!

Se for dere en BIL som bugner av ferske brød, croissenter, kanelboller, nytraktet kaffe og nybrente kaffebønner.. Tenk at denne BILen står parkert i passe avstand for en mini søndags-rusle-tur, eller sykkeltur fra der du bor sånn i 9-10-11tida hver søndag. En BIL som blir et slags samlingspunkt en søndagformiddag, hvor du kan hilse på naboen, unger og bikjer.. Eller kjøpe 2 rundstykker å løpe hjem for og servere frokost på senga til deg selv. En BIL som bidrar til luksus-helge følelsen og som gir muligheten til å fylle en pose med nydelige boller til kaffen eller til søndagsturen i skogen. En sånn BIL ønsker jeg meg!

7 kommentarer:

  1. Hehe..er det noe jeg har gått glipp av??

    SvarSlett
  2. Jeg ønsker også at DU skal ha en sånn bil!!!!! HELT klart, knallgod idé!! Du, jeg og resten av Tønsberg omegn trenger det!! Men bilen må velges med omhu da Kjersti.....der kan man jo være litt kreativ!!

    SvarSlett
  3. Hahaha,....vet ikke hvem denne Nina er...og hvorfor det kommer opp.....men det er altså VERONIKA som mener noe her altså....(hvem f... er NINA???) - og hva gjør hun i MIN pc???

    SvarSlett
  4. I "gamle dager" kjørte den gule brødbilen fra tellefsen bakeri i Kragerø rundt om til faste møteplasser i boområdene. Nå har isbilene tatt over, og det er nå på tide med å ta fram det som var de gode tradisjonene i livet til oss som har levd en stund.

    SvarSlett
  5. Ja så bra å høre! Det er gode gamle tradisjoner som må tas frem igjen. Skal vurdere gul, hvis det er brødbil-fargen, og jeg kan love at det blir uten bjella som isbilen bruker. Brødbilen blir mer stillegående! Kjersti

    SvarSlett
  6. Det kan bli litt dyrt å ha en bil stående hele uken for å vente på søndagen. En mulighet er å tenke på de store arbeidsplassene med mange ansatte, alle sommergjestene som holder til i Tønsbergområdet og skolene i distriktet.

    SvarSlett
  7. På en ferietur oppdaget jeg en minibrødbil som hadde tatt oppstilling ved et fergeleie med nybakst og kaffe til de som måtte vente en stund. Selv brukte jeg en 100 drings i løpet av ventetiden.

    SvarSlett