Velkommen til WITHbakerikaffe BLOGG!

Velkommen til bloggen! Her kan du følge veien frem til
WITH brød & kaffe åpner! Og litt etterpå...

torsdag 21. april 2011

Bakere + Barista-søkere= intervju og infomøte

I dag er det en uke siden det store informasjonsmøte og de første intervjuene. En uke i "tenkeboksen" og med mulighet til å fordøye inntrykkene. For akkurat en uke siden møtte jeg en barista-søker og en baker- søker på togstasjon i Tønsberg. De kom helt fra Umeå og Stockholm, og jeg var så glad for at det kom søkere så langveis fra. 1 døgnsreise for å se byen og vise seg frem, gjør meg rett og slett super-imponert. Jeg rakk på en time å vise frem noe av det Tønsberg har å by på... Jeg valgte brygga, torvet, sola og... ja det var det jeg rakk. Sola skinte heldigvis såpass at byen fikk vist seg frem fra sin beste side.

Deretter var det fullpakket med 5 intervjuer torsdag og 5 intervjuer fredag, 40 min pr.pers. Bakere og barista-søkere var i tillegg til intervjuene samlet til et felles informasjonsmøte om kvelden. Jeg ønsket å forklare/ beskrive / og dele hva dette nye bakeri og kaffestedet skal bli. Utrolig spennende og viktig. Jeg ønsker at alle som skal begynne å jobbe på With både skjønner hva stedet skal bli og hva de skal være med på! Jeg snakket om produkter (kaffe, brød, søtt), hva som skiller stedet fra andre steder, og hvordan vi skal bli et team. Alle søkerne presenterte seg selv slik at vi ble litt kjent på en kjapp runde. Litt skummelt, men veldig nyttig. Det ble et bra møte og en fin kveld synes jeg. Godt fornøyd da klokka bikket 23 og vi var i mål med alt.

Tusen takk til Morten, Zandra, Veronika og Anette som alle fire har bistått meg i intervjuene. Dere har notert, kommet med gode spørsmål og betraktninger, og vært kjempe viktige medspillere for meg. Hurra for dere! Og hurra for Morten T. som jeg fikk låne lokalet av på "Det hvite hus". Toppers lokalet, og en god mix med helse-tilbud og intervjuer...

Et par intervjuer gjenstår, men det nærmer seg med stormskritt at jeg vet hvem som får tilbud om jobb. Det er stort og avgjørende! Vi skal sammen skape nydelige kaffedrikker, brød, glede og moro for oss selv og gjestene. Og jeg gleder meg!

1 kommentar:

  1. Du er en god lagspiller, og du passer som kaptein hvor du enn kommer.

    SvarSlett