Velkommen til WITHbakerikaffe BLOGG!

Velkommen til bloggen! Her kan du følge veien frem til
WITH brød & kaffe åpner! Og litt etterpå...

tirsdag 31. mai 2011

Baker SUSANNAs hilsen fra Gøteborg!

Hejsan! Jag heter Susanna Söderman, är 21 år och bor för tillfället i Göteborg. Här håller jag nu på att avsluta en ettårig påbyggnadsutbildning inom bageri och konditori genom att göra mitt gesällprov (fagbrev).

Under året som varit har jag lärt mig och utvecklats så otroligt mycket både på utbildningen, genom praktikperioderna jag haft men också av skickliga yrkesmän och kvinnor jag träffat. Jag har insett att framför allt bageriyrket innefattar så mycket mer än att bara blanda ihop vatten, jäst och mjöl. I vissa fall kan det faktiskt räcka, men i slutet är det ofta mycket mer som spelar in om reslutatet blir som man tänkt sig, ”jästider”, kunskap och kemi är oftast minst lika viktiga.

Jag är en glad och social tjej som älskar utmaningar. Jag tror att WITH kommer att ge mig just det jag söker, utmaningar, glädje, gemenskap, erfarenhet och hårt jobb. Precis som det ska vara. Detta kommer att bli hur bra som helst :) Vi ses! Susanna

1 kommentar:

  1. du ser så glad ut! :) ja, dette kommer til å bli hur bra som helst! velkommen til tønsberg, vi gleder oss til with åpner.

    SvarSlett